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QP V Sport GTS - Erfahrungen
#11
Da wirst du mit keinem der beiden Fahrwerke glücklich, ist eine Limousine, kein Rennwagen ;o))
Aber gibt ja alternative Fahrwerke von anderen Herstellern ...
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#12
Baba schrieb:...bin seit einiger Zeit auf der Suche nach einem guten Sport GTS ...

Man sollte unterscheiden zwischen:
Quattroporte V Sport GTS mit 4,2 l, 2007-2008  und
Quattroporte V Sport GTS mit 4,7 l, 2008-2012?
Vom Ersteren gab es 667 Stück, er wurde im September '07 auf der IAA Frankfurt  vorgestellt.
Vom Letzteren gab es 1721 Stück plus 126 Stück "Awards Edition".

Gruß Dieter
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#13
... dieter, das S steht für den 4.7, der 4.2 nennt sich sport gt ohne S Drink
________________________
... sundowner anyone ?
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#14
Die 4.2 Liter S Version des Sport GT - folglich Sport GT S:

https://www.evo.co.uk/maserati/quattropo...sport-gt-s 
336 - 337 - 138 - 139 - 139
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#15
So ist es, 2007 in Frankfurt präsentiert, nur ein Jahr verkauft bis zum Erscheinen des Facelifts 2008.
Erkennbar an lackierten Türgriffen, Fehlen des B Säulen Emblems, Tieferlegung mit konventionellen Bilstein Dämpfern, neuer Brembo vorne etc

Siehe auch hier https://maserati-forum.de/showthread.php...7#pid62517
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#16
Mensch,

danke für die Aufklärung. Ich bin vorher auch immer davon ausgegangen dass es den Sport GTS nur in der 4,7 Variante gegeben hat.

Gruß
P.
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#17
Baba schrieb:Mensch,

danke für die Aufklärung. Ich bin vorher auch immer davon ausgegangen dass es den Sport GTS nur in der 4,7 Variante gegeben hat.

Gruß
P.
... genau das dachte ich auch, wieder was gelernt Smile2
________________________
... sundowner anyone ?
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#18
Und weil bald Weihnachten ist, hier noch der offizelle Press Release Text zum QP V 4.2 Sport GT S:

MASERATI QUATTROPORTE SPORT GT S

Maserati presents a world premier at the Frankfurt International Motor Show: the Quattroporte Sport GT S, the ultimate expression of the Trident’s sedans’ sportiness. Developed for drivers who demand the unparalleled handling of a thoroughbred sports car even in a luxury sedan, the Quattroporte Sport GT S stands out as a gratifying and thrilling driving experience.

SUSPENSION AND SET-UP

The Quattroporte Sport GT S introduces single-rate dampers that were specifically developed and calibrated to further enhance the vehicle's dynamic balance. Thanks to new stiffer springs and dampers the car's set-up was lowered by 10 mm in front and 25 mm in rear. This drop and greater rigidity in the suspension have led to a noticeable reduction in the roll and pitch angles, and the weight transfer and a slight increase in lateral acceleration. In everyday driving, this translates into limited movements in the body of the car, with significant improvements in terms of agility, as well as travel speed through and traction coming out of curves.
Set-up characteristics have been optimised by the implementation of tyres with a revised mix and structure; the rear tyres have a larger ground footprint, which now measures 295/30 – R20 in place of the standard 285/30 – R20.
The new tyres further improve road holding and ensure greater precision and steering responsiveness.

BRAKING SYSTEM

The Quattroporte Sport GT S debuts the innovative dual-cast brake disc developed in collaboration with Brembo.
The structure of the dual-cast brake disc — made of two materials, cast iron and aluminium — helps optimise the performance of the braking system, improving the feeling at the pedal and increasing resistance to fade even at the highest temperatures.
Differently from traditional cast iron discs, the dual-cast disc consists of a cast-iron braking surface and an aluminium hat, making it possible to combine the advantages of heat-resistance provided by cast iron with the lightweight properties of aluminium. In particular, the use of aluminium, which is generally 20% lighter than cast iron, made it possible to increase the diameter of the front discs — 360 mm — while maintaining the same weight.
In addition to improving the performance of the braking system and reducing the fading effect, other advantages created by the dual-casting of these two materials include greater driving comfort, less wear on the discs and pads, and better component performance.
The braking system in the Quattroporte Sport GT S also features new mono-block six-piston aluminium front brake calipers, ABS, which prevents the wheels from locking up when braking, and EBD for better distribution of braking force between the front and rear wheels, both integrated with MSP stability control.

EXTERIORS

Visually, the Quattroporte Sport GT S stands out from other models for its more aggressive look , which underlines the vehicle's sporty nature and dynamic flair. The black-chrome mesh grille, a characteristic element of sporty Maseratis, is combined with a series of small but significant aesthetic elements: the side window trims and the two double exhaust pipes are also black, whilst door handles are in the same colour of the body of the car.
The exterior outfitting of the Quattroporte Sport GT S is completed by the Dark-Chrome paint on the 20", seven-spoke rims, giving the car a character that is unique in the Quattroporte range and making this vehicle instantly recognisable.
The colour of the rims stands out against the brake calipers, which come standard in red, and are also available in five other colours as an optional: Black, Silver, Titanium, Blue and Yellow.

INTERIORS

The special configuration of the cabin, ground-breaking in its combination of elegance and sportiness, celebrates the sporty bent of the Quattroporte Sport GT S through the meticulous selection of materials used in this latest evolution of the Maserati flagship.
The interior finish also reflect the exclusivity of this model, which features carbon-fibre with aluminium treads that inject radiance and depth to all interior surfaces. Carbon-fibre finishing enriches the mouldings, the centre dashboard, and the gear shift knob. The pedals are lightweight aluminium, as found in competition vehicles. The new front seats offer an advanced level of lateral containment and are distinguished by the new design of the seat and backrest. Thanks to a more cosseting shape, they ensure an excellent level of comfort as well as support for the upper body and legs in sporty driving.
Interiors of the Quattroporte Sport GT S combine the traditional Poltrona Frau leather and Alcantara, two materials that represent the best expression of Italian craftsmanship. The central sections of the seats, door panels, and the rim of the sports steering wheel are upholstered in Alcantara, available in five colours (Beige, Pearl beige, Grigio, Nero, and Blu Trofeo), offering customers more ways to personalise the vehicle and giving the interior a sporty touch. The new colour Rosso Corallo has also joined the range of leather options.

ENGINE – 400 HP V8

The normally aspirated 4244 cc, 90° V8 engine is compact and light, and promptly and gradually delivers 400 hp (295 kW) at 7000 rpm, equal to a specific power of 95.2 hp/litre; the maximum torque is 460 Nm at 4250 rpm.
Distribution is by four overhead camshafts, two per bank, chain driven, with four valves per cylinder controlled by hydraulic tappets. The aspirated camshafts, with a continuous-phase high-pressure speed gear-change, have a characteristic profile which optimizes power delivery even at low engine speeds. The electronically-controlled accelerator features "Drive by Wire", with no mechanical connections. The placement of the V8 engine behind the front axle ensures perfect distribution of weight between the front and rear axles (49% / 51%), resulting in enormous benefits in terms of the vehicle's dynamic responsiveness.

TRANSMISSION

The Quattroporte Sport GT S features the ZF six-gear automatic transmission. The state of the art collaboration between Maserati and ZF has given rise to a hydraulic transmission that showcases the progression of the V8 at low-medium engine speeds without limiting the engine power, allowing changes at speeds up to 7200 rpm. This results in top-level performance: top speed of 270 Km/h, and acceleration of 0-100 Km/h in 5.6 sec. In manual mode the transmission can be controlled using the knob on the central tunnel or with the paddles on the steering wheel, as in competition vehicles. Pressing the Sport button will also make all engine speeds available to the driver.
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#19
Hallo Rechenknecht,
mit Freude bin ich heute auf das Foto deines Wagens gestoßen, weil er genau die gleiche elegante Farbe hat wie meiner. Wenn da die Sonne drauf scheint, ist das ein unglaublicher Anblick, oder? Allerdings hab' ich das letzte Modell mit Duo-Select 2006, und bin froh darüber.
Denn weil ich mein ganzes Leben selbst geschaltet habe, habe ich alte Vorbehalte gegen "betreutes Fahren", wo der Automat dann schaltet, wenn er - und nicht ich - es für angebracht hält. So hab ich zumindest die Illusion, noch selbst zu schalten, wenn auch das Paddel nur das Signal zum Gangwechsel gibt und der Vorgang selbst automatisch gesteuert wird.
Die letzte Bissigkeit fehlt vielleicht gegenüber dem "S", aber mit einem 2-Tonner muß ich keine Rennen fahren und genieße den Luxus des "Executives".
Daß die Kupplung "dran" war, habe ich gewußt, als ich ihn kaufte und die Auslesung 115% Verschleiß anzeigte, aber als ich sie 23 000 km später erneuern ließ, hatten die Reibscheiben immer noch gut 2,5 mm drauf und hätten es wohl auch noch weitere 20 000 km gebracht.-
Vielleicht stellen wir unsere beiden Dreamcars mal nebeneinander auf beim nächsten Masitreff in Frankfurt?
Bis dahin eine gute Zeit und einen fröhlichen Neustart in 2019!
Volker
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#20
Von den wenigen gebauten QP V 4.2 Sport GT S gibt es (mindestens) zwei Exemplare hier, in diesem Forum. Einer gehört dem Rechenknecht, einer steht bei mir in der Garage. Biggrin2



IAA Frankfurt 2007:
[Bild: 101.jpg]
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